Tip na výlet: Kyjovská skalní stezka - Sport - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Sport

Tip na výlet: Kyjovská skalní stezka

19. srpna 2023, 13.07 | Středně náročná trasa je dlouhá 3 kilometry a k jejímu zdolání budete potřebovat zhruba 3 hodiny.

Výchozím bodem je malé parkoviště v Kyjově v blízkosti restaurace Na fakultě. Odtud stoupáte silnicí mezi chalupami k bývalé staré škole. Dál po Köglerově naučné stezce, tzv. Kyjovskou skalní cestou kolem zbytků hřbitova na místní Kinského vyhlídku, po schodech střídavě dolů a nahoru na zarostlou vyhlídku Skalní bratři, malým skalním tunelem na plošinu bývalého Kyjovského hrádku, romantickou cestou ve skalách sestupujete kolem skály Praporek do údolí, kde odbočíte po červené odbočce ke skalní bráně Klenotnice. Zpět do Kyjovského údolí a jím se vracíte (vlevo odbočka ke skalní jeskyni Vinný sklep u Křinice) zpět do Kyjova. Romantická stezka ve skalách nabízí jen dílčí pohledy do údolí, krátký okruh, ale poměrně namáhavý. Do místa jede turistický autobus 434 Děčín – Hřensko – Jetřichovice– Doubice –Krásná Lípa, zastávka Krásná Lípa, Kyjov, hostinec.